Контрольна
робота
5 клас
Із народної
мудрості. Історичне минуле нашого народу
І варіант
І рівень
1.
Ким було зруйновано Київ до початку правління Ярослава?
а) Святополком;
б) Володимиром;
в) Ярополком;
г) Ігорем.
2.
У якому акровірші Л. Глібова захована «сорока»?
а) «Що за птиця?»;
б) «Хто вона?»;
в) «Хто розмовляє?»;
г) «Хто сестра і брат?»
3.
Установити відповідність між уривком твору та його назвою.
1.
«І небавом знову люди багатіти
почали, і Дніпром човни чужинців знову в Київ поплили.»
2.
« Коли ж він прийшов у Київ, то
звелів повалити ідолів – одних порубати, а інших спалити.»
3.
« Після смерті братів рід їхній
став князювати у полян, а в древлян було своє княжіння…»
а) «Володимир вибирає віру»;
б) «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їх Либідь»;
в) «Ярослав Мудрий»;
г) «Микита Кожум’яка»
ІІ рівень
1.
Охарактеризуйте Ярослава Мудрого.
2.
Що таке літопис?
3.
Поясніть прислів’я «Хліб – усьому голова».
ІІІ рівень
Напишіть твір- мініатюру на тему: «Мій улюблений персонаж
«Повісті минулих літ»
ІІ варіант
І рівень
1.
На якому місці, згідно з твором, було збудовано Київ?
а) біля Дніпра ;
б) біля Дністра;
в) біля Дону;
г) на Хортиці.
2.
У якому акровірші Л. Глібова захована «гречка»?
а) «Що за птиця?»;
б) «Хто вона?»;
в) «Хто розмовляє?»;
г) «Хто сестра і брат?»
3.
Установити відповідність між уривком твору та його назвою.
4.
«Печеніги знов з’явились і погрожують мечем. Наші ждуть. Але боїться Печенізький князь іти»
5.
« Книги – мов ріки, які напоюють
собою увесь світ...»
6.
« Ні, до зброї, до двобою! Зараз
скличу воєвод, і коли вони безсилі, схилять голови похилі, підніму я весь народ…»
а) «Володимир вибирає віру»;
б) «Розгром Ярославом печенігів»;
в) «Ярослав Мудрий»;
г) «Микита Кожум’яка»
ІІ рівень
4.
Охарактеризуйте Микиту Кожум’яку.
5.
Що таке драматичний твір?
6.
Поясніть прислів’я «В домі без книги, як без вікон, темно».
ІІІ рівень
Напишіть твір-мініатюру на тему: «Сила народу в його
героях».
Рідна Україна. Світ природи
І варіант
1.
Хто бавився з маленьким Тарасом більше за інших?
А) батько
Б) мати
В) сестра Катерина
Г) бабуся
2.
Який вірш Тичини є поетичним звертанням до уявного співбесідника?
А) «Гаї шумлять»
Б) «Блакить мою душу обвіяла»
В) «Не бував ти у наших краях»
г) «Осінь»
3.
До якої лікарні хотів відвести вовка Сашко?
А) лікарні Філатова
Б) лікарні Амосова
В) лікарні Скліфасовського
Г) лікарні Кащенка
4.
Встановіть відповідність
·
«Два хлопчаки вийшли з лісу на берег і зупинились»
·
«Там він блукав до самого вечора. Обмацував пташині гнізда, їв мерзлу
калину, доки не набив оскоми»
·
«Фанерні танки, старі віджилі машини стояли в цій мертвій зоні, - ні
деревини, ні куща, - сніги, та піски, та воронки від бомб»
А) «Сіроманець»
Б) «Дивак»
Г) «Лось»
Д) «У бур’янах»
5. Хто такий «літературний герой»?
6.
Напишіть твір на тему: «Порятунок друга важливіший за страх».
ІІ варіант
1.
Звідки взявся лось на галявині?
А) заблукав
Б) любив жити коло людей
В) хотів познайомитись з
хлопчаками
Г) втік із заповідника
2.
Кого захищав Олесь від Прокопа?
А) лісових птахів
Б) коня
В) Федька Тойкала
г) маму
3.
У якому з віршів М. Вінграновського згадано Україну?
А) «Перша колискова»
Б) «Бабунин дощ»
В) «Сама собою річка ця тече»
Г) «На синім березі»
4.
Встановіть відповідність
·
«А побачила я, - сидить за столом повно всякого панства, а поміж панством –
мужик стоїть, вичитує щось із паперів»
·
«На першому уроці було малювання.»
·
«Прилетів вертоліт. Порозганяв на вигоні курей і сів перед вікнами села…»
А) «Сіроманець»
Б) «Дивак»
Г) «Лось»
Д) «У бур’янах»
5. Що таке оповідання?
6.
Напишіть твір на тему: «Чому односельці вважали Олеся диваком?».
Творчість письменників-шістдесятників
11 клас
1.
Побудуйте узагальнений портрет українського поета-емігранта.
2.
Скласти характеристику родини Сірків.
1.
Створити психологічний портрет О. П. Довженка.
2.
Ідейно-художній аналіз поезії Є. Маланюка
«Стилет чи стилос?»
1.
Пояснити слова Є. Маланюка «Справжніми пророками історичних подій є Митці
і, в першу чергу, - поети».
2.
Охарактеризувати тематику творів О. П. Довженка.
1.
Як вплинули події середини ХХ ст.. на тематику творів, світогляд
українських письменників?
2.
Образи українців у кіноповісті О. П. Довженка «Україна в огні».
1.
Патріотична лірика В. Симоненка.
2.
Визначте тему, проблематику роману І. Багряного «Тигролови».
1.
Пісенна лірика Д. Павличка.
2.
Розкрийте алегоричний зміст назви роману І. Багряного «Тигролови».
1.
Чому І. Драч – революціонер слова, шукач нового художнього мислення.
2.
Скласти характеристику родини Сірків із роману І. Багряного «Тигролови».
1.
Оптимістичність і емоційність лірики М. Вінграновського
2.
На яких моральних засадах виховувався малий Сашко із кіноповісті О.
Довженка «Зачарована Десна»
Контрольна робота
6 клас
Українські народні пісні
І варіант
1. Фольклор –це:
А) літературні твори;
Б) усна народна творчість;
В) народні пісні
2. Серед названих творів колядкою є:
А) «Ой хто, хто Миколая любить»;
Б) «Щедрик, щедрик, щедрівочка»;
В) «Нова радість стала»
3. З якою метою мати вішала віночок з барвінку над колискою дитини?
А) щоб уберегти від зла і нечисті;
Б) щоб прикрасити колиску;
В) щоб дитина спокійно спала.
4. Допишіть речення:
Анафора – це…
5. Наведіть приклади жниварських пісень.
6. Розкажіть про обряди та звичаї українців, які пов’язані з календарно-обрядовою поезією зимового циклу.
7. Випишіть із колискових пісень пестливі слова.
ІІ варіант
1. До календарно-обрядових пісень зимового циклу належать:
А) колядки, гаївки, щедрівки;
Б) щедрівки, засівалки, русальні;
В) колядки, щедрівки, засівалки, пісні про святого Миколая.
2. Серед названих творів купальською піснею є:
А) «Ой вінку, мій вінку»;
Б) «Там у полі криниченька»;
В) «Ой біжить, біжить мала дівчина»
3. З якою метою господарі на Свят-вечір клали на стіл зайві ложки?
А) вважалося, що в цей вечір мають прийти душі померлих;
Б) готувалися до приходу несподіваних гостей;
В) для домашніх тварин.
4. Допишіть речення:
Рефрен – це…
5. Наведіть приклади купальських пісень.
6. Розкажіть про обряди та звичаї українців, які пов’язані з календарно-обрядовою поезією весняного циклу.
7. Випишіть із веснянок пестливі слова
Контрольна робота
11 клас
Поезія 20-30 років ХХ ст..
І варіант
1. 1920 р. виходить збірка П. Тичини під назвою:
А) «Рідний край»;
Б) «Чернігів»;
В) «Сталь і ніжність»;
Г) «Замість сонетів і октав»
2. Представником авангардного мистецтва початку ХХ ст. є:
А) М. Зеров;
Б) Є. Плужник;
В) М. Семенко;
Г) М. Рильський.
3. «Батько – вчитель, потім – завідуючий городською школою, нарешті – інспектор народних шкіл, мати – з дрібного землевласницького роду Яреськів – роду козацького». Це запис автобіографії:
А) М. Зеров;
Б) Є. Плужник;
В) М. Семенко;
Г) М. Рильський.
4. Поезією М. Рильського про місто його дитинства є
А) «На білу гречку впали роси»;
Б) «Яблука доспіли, яблука червоні»;
В) «Слово про рідну матір»;
Г) «Ластівки літають, бо літається».
5. Встановіть відповідність:
Художній засіб приклад
1) звуконаслідування а) Де тополя росте,
Серед поля стою.
2) алітерація б) З золота зіткане сяєво ллється,
Ліс в нім купається, листя сміється.
3) асонанс в) О, я не невільник,
Я ваш беззаконник,
Я – сонцеприхильник,
Я – сонцепоклонник.
4) анафора г) Одчиняйте двері -
Горобина ніч!
д) Хай схитнеться –
Жито усміхнеться:
Тінь! Тінь!
Дайте розгорнуту відповідь
6. Які стильові тенденції переважають в індивідуальному стилі П. Тичини?
7. Яким вимальовується в поезії Є. Плужника образ його часу?
ІІ варіант
1. 1924 р. виходить збірка П. Тичини під назвою:
А) «Вітер з України»;
Б) «Плуг»;
В) «Сонячні кларнети»;
Г) «Сковорода»
2. Перший друкований вірш М. Семенка з’явився в журналі:
А) «Україна»;
Б) «Український вісник»;
В) «Українська хата»;
Г) «Дзвін».
3. «Неокласицизм» стилю М. Рильського найбільш ґрунтовно виклав:
А) М. Зеров;
Б) Є. Плужник;
В) М. Семенко;
Г) М. Рильський.
4. Автор поетичних рядків «Вчись у природи творчого спокою»:
А) П. Тичина;
Б) Є. Плужник;
В) М. Рильський;
Г) М. Семенко.
5. Встановіть відповідність:
Назва твору мотив
1) «Лебеді» М. Драй-Хмара а) голод 1920-1921рр.
2) «Обри» М. Зерова б) життєствердний настрій весни
3) «Київ - традиція» М. Зерова в) предковічні традиції славного міста
4) «Солодкий світ!..» г) захоплення античними образами
М. Рильського д) місія неокласиків у літературі
Дайте розгорнуту відповідь
6. Поясніть зв'язок літератури як мистецтва слова з провідними тенденціями свого часу?
7. Схарактеризуйте художню форму одного із сонетів М. Зерова (на вибір)?
Немає коментарів:
Дописати коментар