Контрольні роботи з української літератури

Контрольна робота

5 клас
Із народної мудрості. Історичне минуле нашого народу
І варіант
І рівень
1.     Ким було зруйновано Київ до початку правління Ярослава?
                       а) Святополком;
б) Володимиром;
в) Ярополком;
г) Ігорем.
2.     У якому акровірші Л. Глібова захована «сорока»?
а) «Що за птиця?»;
б) «Хто вона?»;
в) «Хто розмовляє?»;
г) «Хто сестра і брат?»
3.     Установити відповідність між уривком твору та його назвою.
1.     «І небавом знову люди багатіти почали, і Дніпром човни чужинців знову в Київ поплили.»
2.     « Коли ж він прийшов у Київ, то звелів повалити ідолів – одних порубати, а інших спалити.»
3.     « Після смерті братів рід їхній став князювати у полян, а в древлян було своє княжіння…»
а) «Володимир вибирає віру»;
б) «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їх Либідь»;
в) «Ярослав Мудрий»;
г) «Микита Кожумяка»

ІІ рівень
1.    Охарактеризуйте Ярослава Мудрого.
2.    Що таке літопис?
3.    Поясніть прислів’я «Хліб – усьому голова».

ІІІ рівень
Напишіть твір- мініатюру на тему: «Мій улюблений персонаж «Повісті минулих літ»

ІІ варіант
І рівень
1.     На якому місці, згідно з твором, було збудовано Київ?
                       а) біля Дніпра ;
б) біля Дністра;
в) біля Дону;
г) на Хортиці.
2.     У якому акровірші Л. Глібова захована «гречка»?
а) «Що за птиця?»;
б) «Хто вона?»;
в) «Хто розмовляє?»;
г) «Хто сестра і брат?»
3.     Установити відповідність між уривком твору та його назвою.
4.     «Печеніги знов зявились і погрожують мечем. Наші ждуть. Але боїться Печенізький князь іти»
5.     « Книги – мов ріки, які напоюють собою увесь світ...»
6.     « Ні, до зброї, до двобою! Зараз скличу воєвод, і коли вони безсилі, схилять голови похилі, підніму я весь народ…»
а) «Володимир вибирає віру»;
б) «Розгром Ярославом печенігів»;
в) «Ярослав Мудрий»;
г) «Микита Кожумяка»

ІІ рівень
4.     Охарактеризуйте Микиту Кожумяку.
5.     Що таке драматичний твір?
6.     Поясніть прислів’я «В домі без книги, як без вікон, темно».

ІІІ рівень

Напишіть твір-мініатюру на тему: «Сила народу в його героях».



Рідна Україна. Світ природи
І варіант

1.    Хто бавився з маленьким Тарасом більше за інших?
 А) батько
Б) мати
В) сестра Катерина
Г) бабуся
2.    Який вірш Тичини є поетичним звертанням до уявного співбесідника?
А) «Гаї шумлять»
Б) «Блакить мою душу обвіяла»
В) «Не бував ти у наших краях»
г) «Осінь»
3.    До якої лікарні хотів відвести вовка Сашко?
А) лікарні Філатова
Б) лікарні Амосова
В) лікарні Скліфасовського
Г) лікарні Кащенка
4.    Встановіть відповідність
·       «Два хлопчаки вийшли з лісу на берег і зупинились»
·       «Там він блукав до самого вечора. Обмацував пташині гнізда, їв мерзлу калину, доки не набив оскоми»
·       «Фанерні танки, старі віджилі машини стояли в цій мертвій зоні, - ні деревини, ні куща, - сніги, та піски, та воронки від бомб»
А) «Сіроманець»
Б) «Дивак»
Г) «Лось»
Д) «У бурянах»
5.    Хто такий «літературний герой»?
6.    Напишіть твір на тему: «Порятунок друга важливіший за страх».

ІІ варіант

1.    Звідки взявся лось на галявині?
 А) заблукав
Б) любив жити коло людей
В) хотів познайомитись з хлопчаками
Г) втік із заповідника
2.    Кого захищав Олесь від Прокопа?
А) лісових птахів
Б) коня
В) Федька Тойкала
г) маму
3.    У якому з віршів М. Вінграновського згадано Україну?
А) «Перша колискова»
Б) «Бабунин дощ»
В) «Сама собою річка ця тече»
Г) «На синім березі»
4.    Встановіть відповідність
·       «А побачила я, - сидить за столом повно всякого панства, а поміж панством – мужик стоїть, вичитує щось із паперів»
·       «На першому уроці було малювання.»
·       «Прилетів вертоліт. Порозганяв на вигоні курей і сів перед вікнами села…»
А) «Сіроманець»
Б) «Дивак»
Г) «Лось»
Д) «У бурянах»
5.    Що таке оповідання?

6.    Напишіть твір на тему: «Чому односельці вважали Олеся диваком?».

Творчість письменників-шістдесятників
11 клас

1.     Побудуйте узагальнений портрет українського поета-емігранта.
2.     Скласти характеристику родини Сірків.

1.     Створити психологічний портрет О. П. Довженка.
2.     Ідейно-художній аналіз поезії Є. Маланюка  «Стилет чи стилос?»

1.     Пояснити слова Є. Маланюка «Справжніми пророками історичних подій є Митці і, в першу чергу, - поети».
2.     Охарактеризувати тематику творів О. П. Довженка.

1.     Як вплинули події середини ХХ ст.. на тематику творів, світогляд українських письменників?
2.     Образи українців у кіноповісті О. П. Довженка «Україна в огні».

1.     Патріотична лірика В. Симоненка.
2.     Визначте тему, проблематику роману І. Багряного «Тигролови».

1.     Пісенна лірика Д. Павличка.
2.     Розкрийте алегоричний зміст назви роману І. Багряного «Тигролови».

1.     Чому І. Драч – революціонер слова, шукач нового художнього мислення.
2.     Скласти характеристику родини Сірків із роману  І. Багряного «Тигролови».

1.     Оптимістичність і емоційність лірики М. Вінграновського
2.     На яких моральних засадах виховувався малий Сашко із кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»
Контрольна робота
клас
Українські народні пісні
І варіант

1.     Фольклор –це:
А) літературні твори;
Б) усна народна творчість;
В) народні пісні
2.     Серед названих творів колядкою є:
А) «Ой хто, хто Миколая любить»;
Б) «Щедрик, щедрик, щедрівочка»;
В) «Нова радість стала»
3.     З якою метою мати вішала віночок з барвінку над колискою дитини?
А) щоб уберегти від зла і нечисті;
Б) щоб прикрасити колиску;
В) щоб дитина спокійно спала.

4.     Допишіть речення:
 Анафора – це…
5.     Наведіть  приклади жниварських пісень.

6.     Розкажіть про обряди та звичаї українців, які пов’язані з календарно-обрядовою поезією зимового циклу.

7.     Випишіть із колискових пісень пестливі слова.

ІІ варіант

1.     До календарно-обрядових пісень зимового циклу належать:
А) колядки, гаївки, щедрівки;
Б) щедрівки, засівалки, русальні;
В) колядки, щедрівки, засівалки, пісні про святого Миколая.
2.     Серед названих творів купальською піснею є:
А) «Ой вінку, мій вінку»;
Б) «Там у полі криниченька»;
В) «Ой біжить, біжить мала дівчина»
3.     З якою метою господарі на Свят-вечір клали на стіл зайві ложки?
А) вважалося, що в цей вечір мають прийти душі померлих;
Б) готувалися до приходу несподіваних гостей;
В) для домашніх тварин.

4.     Допишіть речення:
 Рефрен – це…
5.     Наведіть  приклади купальських пісень.

6.     Розкажіть про обряди та звичаї українців, які пов’язані з календарно-обрядовою поезією весняного циклу.

7.     Випишіть із веснянок пестливі слова


Контрольна робота
11 клас
Поезія 20-30 років ХХ ст..
І варіант

1.     1920 р. виходить збірка П. Тичини під назвою:
А) «Рідний край»;
Б) «Чернігів»;
В) «Сталь і ніжність»;
Г) «Замість сонетів і октав»
2.     Представником авангардного мистецтва початку ХХ ст. є:
А) М. Зеров;
Б) Є. Плужник;
В) М. Семенко;
Г) М. Рильський.
3.     «Батько – вчитель, потім – завідуючий городською школою, нарешті – інспектор народних шкіл, мати – з дрібного землевласницького роду Яреськів – роду козацького». Це запис автобіографії:
А) М. Зеров;
Б) Є. Плужник;
В) М. Семенко;
Г) М. Рильський.

4.     Поезією М. Рильського про місто його дитинства є
А) «На білу гречку впали роси»;
Б) «Яблука доспіли, яблука червоні»;
В) «Слово про рідну матір»;
Г) «Ластівки літають, бо літається».
5.     Встановіть відповідність:
            Художній засіб                             приклад
    1) звуконаслідування                 а) Де тополя росте,
                                                                     Серед поля стою.
     2) алітерація                               б) З золота зіткане сяєво ллється,
                                                               Ліс в нім купається, листя сміється.
     3) асонанс                                    в) О, я не невільник,
                                                                Я ваш беззаконник,
                                                               Я – сонцеприхильник,
                                                               Я – сонцепоклонник.
     4) анафора                                   г) Одчиняйте двері -
                                                               Горобина ніч!
                                                            д) Хай схитнеться –
                                                                Жито усміхнеться:
                                                                  Тінь! Тінь!

Дайте розгорнуту відповідь
6.     Які стильові тенденції переважають в індивідуальному стилі П. Тичини?
7.     Яким вимальовується в поезії Є. Плужника образ його часу?

ІІ варіант

1.     1924 р. виходить збірка П. Тичини під назвою:
А) «Вітер з України»;
Б) «Плуг»;
В) «Сонячні кларнети»;
Г) «Сковорода»
2.     Перший друкований вірш М. Семенка зявився в журналі:
А) «Україна»;
Б) «Український вісник»;
В) «Українська хата»;
Г) «Дзвін».
3.     «Неокласицизм» стилю М. Рильського найбільш ґрунтовно виклав:
А) М. Зеров;
Б) Є. Плужник;
В) М. Семенко;
Г) М. Рильський.
4.     Автор поетичних рядків «Вчись у природи творчого спокою»:
А) П. Тичина;
Б) Є. Плужник;
В) М. Рильський;
Г) М. Семенко.
5.     Встановіть відповідність:
            Назва твору                             мотив
    1) «Лебеді» М. Драй-Хмара         а) голод 1920-1921рр.        
     2) «Обри» М. Зерова                    б) життєствердний настрій весни                                                              
     3) «Київ - традиція» М. Зерова   в) предковічні традиції славного міста
     4) «Солодкий світ!..»                   г) захоплення античними образами
          М. Рильського                          д) місія неокласиків у літературі                          

Дайте розгорнуту відповідь
6.     Поясніть зв'язок літератури як мистецтва слова з провідними тенденціями свого часу?

7.     Схарактеризуйте художню форму одного із сонетів М. Зерова (на вибір)?

Немає коментарів:

Дописати коментар