Контрольна робота
6 клас
Іменник як частина мови
І варіант
1. Морфологія – це:
а) словниковий склад мови;
б) розділ науки про мову, що вивчає звуки;
в) розділ науки про мову, що вивчає слово як частину мови.
2. У якому рядку всі подані слова іменники?
а) залізо, віск, проміння, променіти, восковий;
б) рух, бігати, читати, завдання, радість;
в) звертання, синява, сміливість, радість, читання.
3. У якому рядку всі подані іменники жіночого роду?
а) соло, рагу, шасі, депо, таксі;
б) канікули, Суми, Чернівці, столи, друзі;
в) місіс, мадам, леді, путь, Беатріче.
4. У якому рядку при написанні власних назв допущено помилку?
а) Леся Українка, Тарас Григорович, газета Новий день, журнал Дніпро;
б) Академія наук України, журнал «Всесвіт», князь Володимир, Дніпро, Херсон;
в) Україна, Дунай, Чорне море, Будинок народної творчості, фабрика «Киянка».
5. Знайти рядок з іменниками спільного роду.
а) сирота, сіромаха, бідолаха, нікчема, недотепа;
б) круча, груша, неволя, земля, душа;
в) вершина, весна, школа, ластівка, ялинка.
6. У якому рядку всі спільнокореневі слова є іменниками?
а) два, двійка, двоє, двоїтися, подвійний;
б) овоч, овочерізка, овочесховище, овочівник, овочівництво;
в) свіжий, свіжо, свіжість, свіжина, свіженький.
7. Записати речення, зробити його синтаксичний розбір, виділений іменник розібрати як частину мови:
На честь архангела Михайла будували в Україні церкви і собори.
8. Написати твір-мініатюру на тему «Сніг, сніжок»
6 клас
Іменник як частина мови
І варіант
1. Частини мови – це:
а) слова, різні за звучанням, але однакові за значенням;
б) особливі групи слів, що характеризуються лексичним значенням, морфологічними ознаками, ,синтаксичною роллю в реченні;
в) запозичені з інших мові слова.
2. У якому рядку всі подані іменники належать до назв неістот?
а) птах, листя, дерева, вітер, товариш;
б) книга, хата, ніж, одяг, осінь;
в) дощ, небо, батько, мати, ягоди.
3. У якому рядку всі подані іменники чоловічого роду?
а) суддя, надія, земля, Ілля, гілля;
б) лоша, теля, зілля, дівча, круча;
в) дріб, край, кінь, біль, тюль, Сибір.
4. У якому рядку при написанні власних назв допущено помилку?
а) Карпати, родина Коцюбинських, Марко Вовчок, Олекса Довбуш, ріка Південний Буг;
б) Азовське Море, Тарас Шевченко, Київ, Ярослав мудрий, журнал Барвінок;
в) Кирило Кожум’яка, День Незалежності України, Петро Сагайдачний, сузір’я Скорпіона.
5. Знайти рядок з іменниками спільного роду.
а) українка, волошка, черепаха, вежа, малина;
б) базіка, нероба, гультіпака, листоноша;
в) селянка, вила, горобина, жнива, окуляри.
6. У якому рядку всі спільнокореневі слова є іменниками?
а) береза, березень, березка, березняк, Березань;
б) янтар, янтарний, янтарка, янтарно-жовтий;
в) музика, музикант, музичний, музикознавець.
7. Записати речення, зробити його синтаксичний розбір, виділений іменник розібрати як частину мови:
Під грушею у дикій моркві до ранку ходять їжаки.
8. Написати твір-мініатюру на тему «Морозець, морозець»
Правопис і відмінювання іменників
І варіант
ІІ рівень
1.
Поставте в родовому відмінку іменники
Портфель, гопак,
кілометр, усміх, сантиметр, агроном, язик, грім.
2.
Поставте слова мережа, речовина,
різьбяр, хрущ, ніч, злість у формі орудного відмінка.
3.
Визначте рід незмінюваних іменників і введіть їх у словосполучення
Амплуа, авеню,
Токіо, таксі.
4.
Прочитайте речення, визначте в ньому всі частини мови. Виконайте
морфологічний розбір виділеного іменника
У лабораторії професора завжди горіло
яскраве світло.
5. Від імен Ігор,
Євген утворіть чоловічі та жіночі імена по батькові.
5.
Поставте у формі кличного відмінка і складіть з ними речення
Оксана Миколаївна,
Юрій Петрович
ІІ варіант
ІІ рівень
1.
Поставте в родовому відмінку іменники
Смуток,
меч,перець,лимон, борщ, полин, очерет, спосіб.
2.
Поставте слова спальня, Європа,
сховище, рушник, сіль, радість у формі орудного відмінка.
3.
Визначте рід незмінюваних іменників і введіть їх у словосполучення
Маестро,
мадемуазель, пюре, Токіо.
4.
Прочитайте речення, визначте в ньому всі частини мови. Виконайте
морфологічний розбір виділеного іменника
Дідусь обійняв
онуку і почав розпитувати про шкільні справи.
5. Від імен Юрій,
Олег утворіть чоловічі та жіночі імена по батькові.
6.
Поставте у формі кличного відмінка і складіть з ними речення
Анастасія
Сергіївна, Петро Григорович
Числівник як частина мови
І варіант
1. Що означають порядкові числівники:
а) ознаку предмета;
б) порядок предметів при лічбі;
в) кількість предметів при лічбі.
2. На які питання відповідають числівники?
а) скільки?, який?;
б) який?, чий?;
в) скільки?, котрий?.
3. У якому рядку всі числівники порядкові?
а) двоє, троє, четверо;
б) одна десята, п’ятдесят, п’ятсот;
в) другий, сорок третій, дев’яностий .
4. У якому рядку всі числівники прості?
а) двадцять сім, тридцять чотири, сорок два;
б) один, два, десять;
в) шістсот, двадцять, дванадцять.
5. У якому рядку всі кількісні числівники вжито в орудному відмінку?
а) двома, одним, чотирма;
б) двох, трьох, чотирьох;
в) двом, трьом, чотирьом.
6. Провідміняти кількісний числівник сто двадцять чотири.
7. Записати речення, зробити його синтаксичний розбір, виділений числівник розібрати як частину мови:
Один баранець пасе тисячу овець.
8. Написати зв’язну розповідь про свій клас, використовуючи числівники. У розповіді зазначити: скільки учнів в класі, як вони навчаються, скільки хлопчиків та дівчаток, режим роботи школи.
6 клас
Числівник як частина мови
ІІ варіант
1. Що означають кількісні числівники:
а) ознаку предмета;
б) порядок предметів при лічбі;
в) кількість предметів при лічбі.
2. який порядковий числівник змінюється як прикметник м’якої групи?
а) другий;
б) третій,;
в) восьмий.
3. У якому рядку всі числівники збірні?
а) двоє, троє, четверо;
б) одна десята, п’ятдесят, п’ятсот;
в) другий, сорок третій, дев’яностий .
4. У якому рядку всі числівники складні?
а) двадцять сім, тридцять чотири, сорок два;
б) один, два, десять;
в) шістсот, двадцять, дванадцять.
5. У якому рядку всі кількісні числівники вжито в давальному відмінку?
а) двома, одним, чотирма;
б) двох, трьох, чотирьох;
в) двом, трьом, чотирьом.
6. Провідміняти кількісний числівник вісімсот сорок три.
7. Записати речення, зробити його синтаксичний розбір, виділений числівник розібрати як частину мови:
Сімсот соколят на одній подушці сплять.
8. Написати зв’язну розповідь про свій робочий день, використовуючи числівники.
6 клас
Займенник як частина мови
І варіант
1. Займенник – це частина мови, яка:
а) означає ознаку предмета;
б) вказує на предмет,ознаку, кількість, але на називає їх;
в) означає кількість предметів.
2. Займенники поділяються на?
а) 7 розрядів;
б) 5 розрядів;
в) 9 розрядів.
3. У якому рядку всі слова займенники?
а) батьків, ясен, той;
б) ніхто, як, куди-небудь;
в) самий, кожен, я.
4. У якому рядку всі займенники пишуться разом?
а) ні/хто, ані/який, чий/сь;
б) казна/чий, будь/хто, хтозна/скільки;
в) де/в/чому, ні/з/чим, казна/від/чого.
5. У якому рядку всі займенники присвійні?
а) нічим, якісь, чийого, тебе;
б) собі, нею, дехто,якихось;
в) моїм, їхній, нашою, свого.
6. У якому рядку всі займенники заперечні?
а) ніким, ні в що, нічийого;
б) чогось, дечим, на якімсь;
в) моїм, скільки, свого.
7. Запишіть слова, знявши риску:
Ні/чиїм, чий/небудь, будь/до/кого, ні/хто, з/казна/чим, ні/в/якому, де/що, будь/який, ні/в/кого, ні/з/чим, хто/зна/про/що, де/з/ким, до/кого/сь.
8. Випишіть займенники, зробіть їх морфологічний розбір:
Вона ішла, але здавалося мені, що ніжний пролісок у снігу зоріє.
9. Напишіть запрошення на свій день народження, використовуючи займенник Ви.
ІІ варіант
1. Займенник – це частина мови, яка подібна за своїми ознаками до:
а) іменника, дієслова, прикметника;
б) іменника, прикметника, числівника;
в) дієслова, прислівника, числівника.
2. Займенники відповідають на питання?
а) хто?, що?, який?, чий?, котрий?, скільки?;
б) хто?, що?;
в) який?, чий?.
3. У якому рядку всі слова займенники?
а) я, то, церква, він;
б) ніякий, той, куди, звідки;
в) сам, цього, все, ти.
4. У якому рядку всі займенники пишуться через дефіс?
а) ні/хто, ані/який, чий/сь;
б) казна/чий, будь/хто, хтозна/скільки;
в) де/в/чому, ні/з/чим, казна/від/чого.
5. У якому рядку всі займенники особові?
а) нічим, якісь, чийого, тебе;
б) тобі, нею, хто, мене;
в) моїм, їхній, нашою, свого.
6. У якому рядку всі займенники відносно-питальні?
а) ким, що, чийого, скількох;
б) чогось, дечим, на якімсь;
в) моїм, скільки, свого.
7. Запишіть слова, знявши риску:
Ні/до/кого, від/аби/кого, де/хто, аби/що, хто/зна/чий, ні/в/скількох, ні/за/ким, за/будь/яких, ні/в/який, хто/небудь, що/сь, скільки/небудь, ні/чий.
8. Випишіть займенники, зробіть їх морфологічний розбір:
Люблю її, зову своєю.
9. Напишіть запрошення на сімейне свято, використовуючи займенник Ви.
6 клас
Словотвір.
Орфографія
І варіант
І рівень
1.
Словотвір – це:
А) розділ, який
вивчає способи творення слів;
Б) розділ, який
вивчає значущі частини слова;
В) розділ, який
вивчає словотвірне гніздо.
2.
Способи словотворення поділяються на:
А) суфіксальний,
префіксальний, суф.- преф., безафіксний, складання основ, перехід частин мови;
Б) суфіксальний,
префіксальний, суф.- преф.;
В) перехід частин
мови.
3.
Способом складання утворені слова:
А) ДАІ, черговий, завмаг;
Б) лісостеп, водограй, військкомат;
В) прадід, причілок, старець.
ІІ рівень
4.
Від іменників товариш, Волга, грек,
ткач, брат утворити прикметники за допомогою суфікса –ськ-.
5.
Записати складні слова правильно:
Штаб(квартира), південно(західний), міні(футбол), буре(лом),
масово(політичний), пів(Австралії), напів(голодний), радіо(комітет),
східно(український), мото(спорт), купівля(продаж).
6.
Зробити словотвірний аналіз слів овочесховище,
бездумний, кобзарський, працювати.
ІІІ рівень
7.
Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Чому
я люблю свою Батьківщину?», використовуючи складні слова.
Словотвір.
Орфографія
ІІ варіант
І рівень
1.
Словотвірний словник – це:
А) словник, який
містить інформацію про способи творення слів;
Б) словник,у якому
подаються розібрані за будовою слова;
В) словник, який
подає словотвірне гніздо.
2.
Слова праліс, спитати утворені
способом :
А) суфіксальним;
Б), префіксальним;
В) переходом частин
мови.
3.
Суфіксальним способом утворені
слова:
А)ЦУМ, черговий, продмаг;
Б) лісгосп, водогін, військовий;
В) шкільний, садівник, старець.
ІІ рівень
4.
Від прикметників кріпацький,
гайдамацький. донецький, солдатський, смоленський,
галицький утворити іменники за допомогою суфікса –ин-.
5.
Записати складні слова правильно:
Південно(білоруський),
північно(західний), високо(освічений), рідко(вживаний), обер(лейтенант),
пів(Нілу), напів(сон), екс(президент), псевдо(український), жар(птиця), плаче(ридає).
6.
Зробити словотвірний аналіз слів піснетворець,
по-українськи, ніхто, перемалювати,
життєпис, напис.
ІІІ рівень
7.
Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Краса
рідного серцю куточка», використовуючи складні слова.
10 клас
Словотвір.
Орфографія
І варіант
І рівень
1.
До функцій мови не належать:
А) естетична;
Б) експресивна;
В) інформаційна;
Г )констатувальна
2.
Уподібнення глухого приголосного дзвінкому наявне у ряді слів :
А) рюкзак, екзамен,
боротьба;
Б) футбол,
косьба,вогкий;
В) легко, молотьба,
у ложці;
Г) лічба, аякже, на
смужці.
3.
М’який знак пишеться в усіх словах:
А) кіл..кість, пот..мянілий, ескадри..я;
Б) Бат..ківщина, міл..ярд, ойкан..ня;
В) Поділ..ля, безбат..ченко,віс..сю;
Г) ріж..мо, ін…ший, жен.шень.
ІІ рівень
4.
Від іменників товариш, Волга, грек,
ткач, брат утворити прикметники за допомогою суфікса –ськ-.
5.
Записати складні слова правильно:
Штаб(квартира), південно(західний), міні(футбол), буре(лом),
масово(політичний), пів(Австралії), напів(голодний), радіо(комітет),
східно(український), мото(спорт), купівля(продаж).
6.
Зробити словотвірний аналіз слів овочесховище,
бездумний, кобзарський, працювати.
ІІІ рівень
7.
Скласти 10 -15 речень, об’єднаних темою «Чому
я люблю свою Батьківщину?», використовуючи складні слова.
Словотвір.
Орфографія
ІІ варіант
І рівень
1.
Що не є одиницею мови:
А) слово;
Б) текст;
В) абзац;
Г)фонема.
2.
Оглушення дзвінкого спостерігається у вимові ряду слів :
А) кігтик, нігті,
полегшення;
Б) казка, ніжка,
град;
В) дід, смужка,
грядка;
Г) ложка, дубки,
сніг.
3.
Апостроф ставиться у всіх словах рядка:
А)В..ячеслав, кар..єра, ф..юзеляж;
Б) двох..ярусний, пів..яру, об..єкт;
В) верб..я, міжгір..я,дзв..якнути;
Г) зв..ялити, кур..йозний, круп..яний.
ІІ рівень
4.
Від прикметників кріпацький,
гайдамацький. донецький, солдатський, смоленський,
галицький утворити іменники за допомогою суфікса –ин-.
5.
Записати складні слова правильно:
Південно(білоруський),
північно(західний), високо(освічений), рідко(вживаний), обер(лейтенант),
пів(Нілу), напів(сон), екс(президент), псевдо(український), жар(птиця),
плаче(ридає).
6.
Зробити словотвірний аналіз слів піснетворець,
по-українськи, ніхто, перемалювати,
життєпис, напис.
ІІІ рівень
7.
Скласти 10-15 речень, об’єднаних темою «Краса
рідного серцю куточка», використовуючи складні слова.
Немає коментарів:
Дописати коментар